מחזון למציאות

למורה

פתיחת השיעור

1. התלמידים יכתבו על פתק חלום שיש להם (אם יש צורך, להדגיש כי אין מדובר בחלום שחולמים בלילה, אלא בחלום לגבי העתיד, שאיפה או חזון שרוצים שיקרה). אוספים את הפתקים של התלמידים. 

2. מחלקים את הפתקים באופן אקראי חזרה לתלמידי הכיתה. כל תלמיד קורא את החלום שקיבל וכותב לצד החלום הצעות/מעשים שבעל החלום יכול לעשות על  להגשים את החלום.

נדגיש בפני התלמידים שמדובר רק בעצות מעשיות לביצוע החלום וכי אין לשפוט את החלום. 

האחר נותן שיקוף על החלום, ויש לו כאן חופש לומר את דעתו. לכן חשוב לברר עם התלמידים איך הם מרגישים עם התגובות שהם קיבלו.

נאסוף את הפתקים ונתלה על קיר חלומות כיתתי, ניתן לתלמידים זמן להסתכל על העצות שכתבו להם חברי כיתתם.

נשאל: מי רוצה לשתף בחלום ובעצות שקיבל?

5. לסיכום הפתיחה בכיתה נשאל את התלמידים:

  • מי חושב/ת שיצליח/תצליח להגשים את החלום שלו בעתיד?
  • האם היה להם קשה לכתוב את החלום שלהם ולדעת שאחרים יקראו אותו?
  • מה ההבדל בין לרצות משהו בלב ובין לכתוב אותו על הדף (או להגיד בקול רם למי ששיתף)?

בכתיבת החלום התלמידים למעשה כותבים מעין חזון שלהם לעתיד. את השאיפה האידיאלית שלהם. 

  • האם לחלום שהם כתבו יש השפעה על חיי היום־יום שלהם? על הבחירות שלהם? על המעשים שלהם?
לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון