קריטריון זה מתייחס ל:
סוגי משחקים
לפני שנפנה להדגמת סל המשחקים והמתודות השונות בחיבור לתכני הלימוד במחשבת ישראל, נציג את סוגי המשחקים שיופיעו בהמשך היחידה, ונבחן את דרך פעולתם.
למעשה, ניתן לומר כי את כלל המשחקים ניתן לחלק לארבע קבוצות שונות (רוב המשחקים נכללים ביותר מקבוצה אחת, למשל מִשחק קלפים או רמי-קוב: חלוקת הקלפים והקוביות היא עניין של מזל (סוג 3 להלן), אך יש בה גם ממד תחרותי (סוג 1), וצורת השימוש בהם תלויה ביכולתם ומיומנותם של המשתתפים.)