למשחק את הטקסט - מדריך למורה

יצירת משחק כהערכה חלופית

לסיום, נזכיר כי אפשר לתת לתלמידים את האופציה ליצור משחק משלהם ככלי להערכה חלופית, כגון: משחק קופסה כדוגמת מונופול, רביעיות, משחק זיכרון, סולמות וחבלים, חידון טריוויה או כל משחק אחר, ובלבד שהמשחק יהיה לימודי ואסטטי, ויקיף את חומר הלימוד.
מומלץ בשלב הראשון לחשוב יחד בכיתה על רעיונות למשחקים השונים, וליצור את הקריטריונים על פיהן יכתב המחוון ויוחלט הציון.

דוגמה למחוון:

מחוון אופציונאלי להערכת המשחק (ניתן לשנות או להוסיף על פי בחירתכם):

קריטריונים השיג את המטרה במלואה השיג את המטרה בחלקה לא השיג את המטרה הערות
הנושא הנלמד בו עוסק המשחק נבחר נושא שיש אפשרות לבנות באמצעותו משחק מעניין, הנושא מתאים לגיל המיועד, התלמידים למדו מתוך המשחק את הנושא/חומר חדש. נבחר נושא שיש אפשרות לבנות באמצעותו משחק מעניין, אך אינו מתאים לגיל המיועד כפי שהוצג בתכנון או להפך. לא ניתן לבנות משחק מעניין באמצעות הנושא שנבחר, אין לימוד מסכם/חדש באמצעות המשחק.
נראות לוח המשחק/אביזרים המשחק מורכב מלוח ואביזרים מושקעים, קשיחים ואסטטיים, והוא יפה ומושך את העין. המשחק מורכב מלוח ואביזרים אך הוא לא קשיח/לא בעל נראות אסטטית או צבעונית דיה. אין השקעה כלל בנראות/באביזרים, המשחק נעשה בלי השקעה וללא תשומת לב לחומרים קשיחים ומושכים דיים.
דף הוראות מפורט ההוראות ברורות, דף הוראות ומובנות היטב לקורא, מסבירות באופן פשוט את כללי המשחק. הוראות המשחק לא חד משמעיות או מובנות, חלק משלבי המשחק אינם ברורים. לא ניתן להבין מן ההוראות את כללי המשחק, או שלא נכתבו הוראות כלל.


מומלץ להקדיש שיעור או שניים כדי לשחק בקבוצות את המשחקים השונים שהתלמידים הכינו, ולאפשר לתלמידים שמשחקים לכתוב משוב רפלקטיבי קצר על השימוש במשחק  - מידת ההנאה והלמידה שלהם מתוך המשחק.

כמובן ניתן גם לתת לתלמידים אפשרויות לייצר משחקים מקוונים, כדוגמת חידון "קאהוט" או לייצר משחק בפלטפורמת ה-wordwall ודומותיה.

לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון