בארץ ישראל קם העם היהודי - מדריך למורה

פתיחת השיעור

לפני פתיחת השיעור – נבקש מהתלמידים להביא תמונה, חפץ, סיפור או שיר שמבטאת עבורם 'עצמאות'  התלמידים ישתפו במליאה את החפצים שהביאו ויסבירו את בחירתם, את הרגשות והתחושות לערך העצמאות. (אפשר להשאיר את החפצים לתערוכה כיתתית/בית ספרית. ניתן לבדוק בסוף הלימוד את הקשר האישי והקשר הלאומי - האם התחושות והרגשות לערך העצמאות האישית שהתלמידים גילו התלמידים בא לידי ביטוי גם בקרב כותבי המגילה, ובקרב היהודים השבים לארצם ומקימים אותה).

נאמר לתלמידים: נולדתם למציאות בה קיימת מדינת ישראל כמדינה עצמאית. היום נחזור לרגע המכונן בו הכריז בן גוריון על הקמת המדינה למציאות שלא הייתה מובנת מאליה.

נשאל את התלמידים: כיצד לדעתכם הגיב העם ששמע את בן גוריון מכריז על מגילת העצמאות?
נקרין לתלמידים את סרטון ההכרזה בן גוריון מכריז על המדינה.

(למורה: בקרב השומעים ניכרת התרגשות ושמחה. אנו רואים ריקוד, הקשבה בדריכות לדבריו, מחיאות כפיים.)

כיצד אתם מרגישים שאתם שומעים את ההכרזה?

האם קיים פער בין התחושות שלכם כיום לתחושות בזמן אמת?

[למורה: אפשר לבקש מאחד התלמידים לשים לב לתגובות הכיתה בזמן הצפייה בסרטון ולכתוב את התגובות. האם מסתכלים? מתעניינים? משתעממים? עוסקים בדברים אחרים? צוחקים? מרוכזים?]

לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון