נקודות לדיון ולהעמקה
בשלב זה נדון בדילמות מחיי היומיום, הנוגעות לתיאור שבמשנה. נחלק את התלמידים לחברותא - זוגות או קבוצות דיון קטנות (עד ארבעה תלמידים בקבוצה) כל חברותא תקבל מקרה מחיי היומיום, המעורר דילמה. כל חברותא תנסה לברר מה מביא אותנו לקבל את ההחלטות שלנו (רווח אישי או אחר, פחד מהפסד, אחריות, מחויבות למישהו, לחץ חברתי וכד').
בתום השיחה כל קבוצה תציג בפני הכתה את הדילמה בה עסקה ואת המסקנה שהגיעה אליה בדבר הדרך הראויה לפעולה באותו מצב.
נקיים דיון בנושא: אחריות אישית - רווח והפסד שבמאמץ.
נשאל את התלמידים:
משנה, מסכת אבות, פרק ב', משנה ט"ז
"הוּא [רַבִּי טַרְפוֹן] הָיָה אוֹמֵר:
לֹא עָלֶיךָ הַמְּלָאכָהפירוש מילולי: עבודה; הפירוש במקור זה רחב יותר: תפקיד, לימוד, שליחות
וְלֹא אַתָּה בֶן חוֹרִין חוֹפְשִׁי, מְשֻׁחְרַר לִבָּטֵל להתבטל, להימנע, להפסיקמִמֶּנָּה ..."