לֹא עָלֶיךָ הַמְּלָאכָה לִגְמוֹר

סיכום שיעור

בקשו מהתלמידים לחזור על מילות המשנה, וחפשו מנגינה המתאימה למילים. שירו יחד את המשנה. אפשר ליצור קנון של שני משפטים:

  • קבוצה א' - לא עליך המלאכה לגמור.
  • קבוצה ב' – ולא אתה בן חורין להיבטל ממנה.

מומלץ שכל קבוצה תלווה את השירה בתנועות מתאימות, המדגימות את המילים המושרות.

רבי טרפון קורא לאדם, להמשיך ולעשות גם אם ברור שהוא לא יצליח. מדבריו אפשר להבין שמישהו אחר ייקח עליו את האחריות וינסה להשלים את המשימה בה התחלנו, מה שעושה אותנו חולייה בשרשרת אשר התחלנו אותה, שלה אנו תורמים ושימשיכו אותה אחרינו.

  • לאיזו “שרשרת” אתם מרגישים מחוברים? (חברים לכיתה? משפחה? עם ישראל?) 

סיימו בשירה משותפת של שיר המבטא את הרעיונות שבמשנה: "אני ואתה נשנה את העולם"

מומלץ להיעזר בסרטון "פרויקט ישראלים מסמנים: אני ואתה" המוסיף סימני שפת הסימנים לשירה.

פרויקט ישראלים מסמנים: "אני ואתה"
לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון