פתיחת השיעור
למורה - הדיון בענין חיוב שבועת השכיר ובדינו של גר תושב הוא מעט יותר סבוך ומוציא אותנו מהנושא המרכזי של השיעור ולכן מומלץ שלא להתעמק ולהתעכב עליו. המלצתי היא לסיים את לימוד המשנה ב"אינו עובר עליו".
בפתיחת השיעור נזכיר לתלמידים כי בקיץ הקרוב יתאפשר להם לראשונה לעבוד באופן רשמי וחוקי (רוב תלמידי ח' הם בני 14 בקיץ וזהו הגיל המותר בעבודה.)
נשאל אותם באילו עבודות הם חושבים שכדאי להם לעבוד. נאסוף כמה רעיונות על הלוח.
נמשיך ונשאל האם הם יודעים מהם הזכויות שלהם. נאסוף את המידע על הלוח ונחלק אותו על פי המפתח הבא:
שכר
תנאי עבודה
מכיוון שהתלמידים צעירים ולא מספיק מנוסים נוכל לשאול אותם שאלות מנחות או להציג בפניהם דילמות לגבי אופי מסוים של עבודה או תנאים מסוימים שלה ונשאל אותם האם לדעתם דרישות מעין אלו, או מניעת תנאים מסוימים הם לגיטימיים.
לדוגמה:
במהלך הדיון על המורה לנסות למקד את הדיון בשאלת האחריות של המעסיקים כלפי העובדים.