המניח את הכד

דף עבודה

  1. המשניות שנלמד כעת עוסקות במצבים בהם יש לברר על מי האחריות לנזק ומתוך כך מי יהיה חייב (או פטור) בתשלום. קראו את משנה א' עד עמדת רבי יהודה.  
  2. ציירו קומיקס במחברת שידגים את המצבים השונים המופיעים במשנה א', ותוצאותיהם:
    1. הַמַּנִּיחַ אֶת הַכַּד בִּרְשׁוּת הָרַבִּים, וּבָא אַחֵר וְנִתְקַל בָּהּ 
    א. וּשְׁבָרָהּ
    ב. וְאִם הֻזַּק בָּהּ, בַּעַל הֶחָבִית חַיָּב בְּנִזְקוֹ.
    2. נִשְׁבְּרָה כַּדּוֹ בִּרְשׁוּת הָרַבִּים,
    א. וְהֻחֲלַק אֶחָד בַּמַּיִם,
    ב. אוֹ שֶׁלָּקָה בַּחֲרָסֶיהָ

  3. קראו שוב:

נִשְׁבְּרָה כַּדּוֹ בִּרְשׁוּת הָרַבִּים,

וְהֻחֲלַק אֶחָד בַּמַּיִם, אוֹ שֶׁלָּקָה בַּחֲרָסֶיהָ - חַיָּב.

נסו לדמיין מקרה בו האדם לא יהיה חייב בתשלום נזק, על אף שכדו נשבר ברחוב. למשל. אם האדם יצא לחופשה בחו"ל וכלל לא ידע מה עלה בגורל כדו. האם אחריותו זהה?

  1. כעת נקרא את סוף המשנה, דעתו של רבי יהודה – באילו מקרים רבי יהודה סובר שהאדם חייב ובאילו מקרים שהאדם פטור?
null אנשים בחרו כמוך
והם מהווים null% מסך ההצבעות
  1. קראו באתר את המושג תנא קמא. השלימו:
לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון