פעילות גופנית ותזונה
תלמוד בבלי, מסכת שבת דף מ"א, עמ' א'
דאמר שמואל : [...] אכל ולא הלך ארבע אמות – אכילתו מַרְקֶבֶת.
תלמוד בבלי, מסכת בבא מציעא, דף קי"ג, עמ' ב'
דאמר שמואל: כל מִילֵי יָדַעֲנָא אָסוּתַיְיהוּכל הדברים – יודע אני רפואתם, לְבַר מֵהָנֵי תְּלָתחוץ משלושה אלו: מאן דְּאָכֵיל אַהִינָא מְרִירָא אַלִּיבָּא רֵיקָנָאמי שאכל תמר מר על בטן ריקה, ומאן דְּאָסַר מִיתְנָא דְּכִיתָּנָא רְטִיבָא אַחַרְצֵיהּומי שלבש חבל פשתן לח על מתניו לאחר רחיצתו, ומאן דְּאָכֵיל נַהֲמָא וְלָא מַסְגֵּי אַרְבָּעָה גַרְמִידֵיומי שאכל לחם ואינו הולך ארבע אמות.
רמב"ם, הנהגת הבריאות עמ' 33
"ואין ראוי שתהיה ההתעמלות כי אם על ריקות הָאִיצְטוֹמְכָא (ואחר) הניקוי מן המוֹתָרוֹת".
"והטוב שבעתיים להתעמלות – תחילת היום, אחר אשר יֵעוֹר (האדם) משנתו, אחר הניקוי מן המותרות, כמו שזכרנו. וממאמרי גאלינוּס הכוללים בהנהגת הבריאות אמרו: כמו שהתנועה לפני המאכל כולה טובה, כן התנועה אחר המאכל כולה רעה".