פרק א' - בריאות הגוף: התעמלות זו בריאות

פעילות גופנית ותזונה

תלמוד בבלי, מסכת שבת דף מ"א, עמ' א'

דאמר שמואל : [...] אכל ולא הלך ארבע אמות – אכילתו מַרְקֶבֶת.

תלמוד בבלי, מסכת בבא מציעא, דף קי"ג, עמ' ב'

דאמר שמואל: כל מִילֵי יָדַעֲנָא אָסוּתַיְיהוּכל הדברים – יודע אני רפואתםלְבַר מֵהָנֵי תְּלָתחוץ משלושה אלומאן דְּאָכֵיל אַהִינָא מְרִירָא אַלִּיבָּא רֵיקָנָאמי שאכל תמר מר על בטן ריקה, ומאן דְּאָסַר מִיתְנָא דְּכִיתָּנָא רְטִיבָא אַחַרְצֵיהּומי שלבש חבל פשתן לח על מתניו לאחר רחיצתוומאן דְּאָכֵיל נַהֲמָא וְלָא מַסְגֵּי אַרְבָּעָה גַרְמִידֵיומי שאכל לחם ואינו הולך ארבע אמות.

רמב"ם, הנהגת הבריאות עמ' 33

"ואין ראוי שתהיה ההתעמלות כי אם על ריקות הָאִיצְטוֹמְכָא (ואחר) הניקוי מן המוֹתָרוֹת".

"והטוב שבעתיים להתעמלות – תחילת היום, אחר אשר יֵעוֹר (האדם) משנתו, אחר הניקוי מן המותרות, כמו שזכרנו. וממאמרי גאלינוּס הכוללים בהנהגת הבריאות אמרו: כמו שהתנועה לפני המאכל כולה טובה, כן התנועה אחר המאכל כולה רעה".

null אנשים בחרו כמוך
והם מהווים null% מסך ההצבעות

מהי הסתירה בין שני המקורות הראשונים, ובין עצתו של הרמב"ם? הסבירו.

null אנשים בחרו כמוך
והם מהווים null% מסך ההצבעות

מה יכול להיות הפתרון ליישוב סתירה זו? (תוכלו לקבל רמז כאן).

לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון