מדוע העלים הקב"ה את יום המיתה?
מדרש תנחומא (בובר) פרשת קדושים סימן ח' (המשך)
אמר שלמהשלמה המלך. היה ע"פ המקרא חכם מכל אדם, ובנה את בית המקדש הראשון בירושלים.: "אֶת הַכֹּל עָשָׂה יָפֶה בְעִתּוֹ גַּם אֶת הָעֹלָם נָתַן בְּלִבָּםמַה יִּתְרוֹן הָעוֹשֶׂה בַּאֲשֶׁר הוּא עָמֵל. רָאִיתִי אֶת הָעִנְיָן אֲשֶׁר נָתַן אֱלֹהִים לִבְנֵי הָאָדָם לַעֲנוֹת בּוֹ. אֶת הַכֹּל עָשָׂה יָפֶה בְעִתּוֹ גַּם אֶת הָעֹלָם נָתַן בְּלִבָּם מִבְּלִי אֲשֶׁר לֹא יִמְצָא הָאָדָם אֶת הַמַּעֲשֶׂה אֲשֶׁר עָשָׂה הָאֱלֹהִים מֵרֹאשׁ וְעַד סוֹף. יָדַעְתִּי כִּי אֵין טוֹב בָּם כִּי אִם לִשְׂמוֹחַ וְלַעֲשׂוֹת טוֹב בְּחַיָּיו.. " (קהלת ג', 11). הַעֲלֵם כתיבנכתב, בפסוק, למה? אִילוּלֵי שֶהֶעֱלִיםאילו לא העלים הקדוש-ברוך-הוא מבני אדם יום המיתָה,
לא היה אדם לא בונה, ולא נוטע, שהיה אומר: למחר אני מת, למה אני עומד לִיגַּע לעבוד קשהבשביל אחרים?! לפיכך הֶעֱלִיםהסתיר הקב"ה לִיבּוֹתלְבָבוֹת, כלומר העלים מדעתם בני אדם מן המיתה, שֶיְהֵאשיהיה אדם בונה ונוטע. זכה - [יהיה] לו, לא זכה - לאחרים.