פרק ג' - אחריות לנזקים ברשות הרבים: אחריות לנזקים ברשות הרבים

מכשול ברשות הרבים – הסוגיה בפסיקה

רמב"ם, משנה תורה, הלכות נִזְקֵי מָמוֹן פרק י"ג הלכות ה-ו

המניח את הכד ברשות הרבים והלך המהלך ונתקל בה ושברהּ – פטור, לפי שאין דרך בני אדם להתבונן בדרך כשהן מהלכין.  ואם הוזק בההנתקל ניזוק מהכד - הרי בעל הכדהנתקל ניזוק מהכד חייב בנזקיו ואפילו הִפְקִיר הכד. שכל המפקיר נזקיו בְּמָקוֹם שאין לו רשות לַעֲשׂוֹתָהּ מִתְּחִלָּה - חַיָּיב כאילו לא הפקירן:

הניח את הכד במקום שיש לו רשות להניחה שם, כגון מְקוֹם הַקְּרָנוֹת של גִּתּוֹתקרן זוית הסמוכה לבית הבד וְכַיּוֹצֵא בָּהֵן, ונתקל בה ושברה - חַיָּיב. ואם הוּזַּק בה הַמְּהַלֵּךְ - בַּעַל הכד פטור, מִפְּנֵי שֶׁהָיָה לו להסתכל. ואם היתה אֲפֵלָה או שֶׁמִּלֵּא כל הדרך כדיםבעל הכדים חסם את המדרכה כולה בכדים - פָּטוּרהנתקל על שְׁבִירָתָהּ, ואם נתקל בהוניזוק - הרי בעל הכד חייב, וכן כל כיוצא בזה.

1. עיינו בפסיקתו של הרמב"ם.

null אנשים בחרו כמוך
והם מהווים null% מסך ההצבעות

עם מי מהאמוראים שתרצו את הקושיה: " אַמַּאי פטור? אִיבָּעֵי לֵיהּ לְעַיּוּנֵי, וּמֵיזַל." מסכים הרמב"ם? נמקו את בחירתכם.

null אנשים בחרו כמוך
והם מהווים null% מסך ההצבעות

מהו המקרה בו מחייב הרמב"ם את "הנתקל"?

לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון