למשחק את הטקסט - מדריך למורה

"לְמַשְׂחֵק את הטקסט"

פתיחה

שילוב משחקים בהוראה הינה דרך חווייתית ליצירת למידה משמעותית שמאפשרת שימוש בריבוי אינטליגנציות, הנעה מתוך הנאה, יצירת שוויון מלאכותי, יצירת מוטיבציה, שבירת שגרה בלימוד ויצירת הקשרים חברתיים ולימודיים חדשים. 

אין עוררין על כך ששילוב משחקים בהוראה הרציפה (ולא רק לילדים בגילאי יסודי-חט"ב) הוא משמעותי לריענון וגיוון דרכי הלמידה והנעה מתוך הנאה. מנגד, הנתונים מהשטח מראים כי ככל שתלמידים גדלים, הם פחות משחקים בביה"ס ובכלל.  

ביחידת לימוד זו נציע לכם מגוון מתודות ומשחקים שניתן להטמיע בשיעורים בכלל, ובשיעורי מחשבת ישראל ותרבות יהודית-ישראלית בפרט, תוך כדי הדגמתם בנושאי לימוד שונים. אלו הן רק הצעות שתוכלו בהמשך לקחת וליישם לכל נושא או יחידת לימוד שבהם תעסקו. תגלו כי שילוב המשחקים בהוראה, ואפילו הפיכת השיעור למשחק, תאפשר לתלמידים נוספים להיות מעורבים ופעילים בלמידה, וכאמור תוסיף עניין ותגוון לכם ולתלמידיכם את השיעור.

לרשימה
קריטריון זה מתייחס ל:
רמת הביצוע
שדה חובה
1234
לפתיחת
המחוון